July 5, 2008

پشم و پیل


نام این حیوان "پشم و پیل" است و به خاطر کون گشادی که دارد ، در نواحی گرمزیر زندگی می کند.

پشم و پیل ، مثل اسب ، حیوان عجیبی است و کارهای نشئه پران ِ زیادی انجام می دهد ، مثلا جلوی ناموست ، دست می کند توی پشمش و نافش را می خاراند ، حالا بیا و به ناموست ثابت کن که این ابله ، نافش را خاراند، نه فلانش را!! ناموس هم که حرف حالیش نمی شود.

.

و با این همه پشم و پیلی هم که پشم و پیل دارد ، خب الحق معلوم نمی شود که کجایش را خارانده!

.

خلاصه که ، اگر زیاد به او نگاه کنید ، ناگهان یاد اطراف یکی از اعضای بدن خودتان یا ناموستان می افتید و ممکن است هم کمی پیش خودتان بخندید که طبیعی است

.

از خورد و خوراک این موجود هر چه بگویم کم گفتم ، همین الان داخل دست راستش را ببینید..

دیدید؟

خب معلوم نیست چی بود!! ، ولی در عوضش داخل دست چپش یک قوطی نوشابه ی گاز دار است، که باز هم کمکی به ما نمی کند که بفهمیم ای حیوان چی کوفت می کند!

.

گفتم که ، هر چه بگویم کم گفتم!

.

ولی همیشه برایم سوال است که آیا این پشم و پیل ، گرمش نمی شود؟ چون مطمئنن سردش که نمی شود! ، پس یه چیزیش باید بشود! ، یا اصلا میخا ولش کنیم این قضیه رو ، مهم این است که سالم باشد.

.

یه چیز جالب دیگر هم در مورد این حیوان این است که ، بر خلاف ما ، اصلا ناموس نمی داند چیست ، آخر مگر می شود؟؟ اصلا با عقل جور در نمی آید ، که اصلا ناموس نداشته باشی ، یا برایت مهم نباشد!

.

من فکر می کنم این ها حتما یه چیز بهتری به جای ناموس دارند ، که اصلا رو نمی کنند ، یا اینکه یه جایی زیر پشم و پیلشان مخفی کرده اند..

نامروّت ها!

.

مسئله دیگر این است که اگر دقت کنید می بینید که اینها اصلا جیب ندارند ، و اگر هم بیشتر دقت کنید می فهمید که خب لازم هم ندارند!

کافیست دسمال کاغذی ، یا سکه و اسکناس و اینها را یه جایی داخل پشم ها بگذارند ، خودش مثل جیب عمل می کند ، ولی مشکل اینجاست که مکمن است یادشان برود که فلان چیز را حوالی فلان کجا گذاشته اند!

.

که من نمی دانم اصلا این چیزها برایش اهمیت دارد یا نه ، بهر حال من وظیفه دارم بگویم

نه این که عطار بگوزد.